Lär dig mer om sökmotormarknadsföring (SEM) och fördela en budget för Google Adwords, Bing Ads eller Facebook. Om rätt kund besöker din sida så handlar de mer.
Hitta någon som är skicklig på sökmotorsoptimering (SEO) och dess regler som ständigt förändras, eller använd verktyg som Long Tail Pro, för att hjälpa dig hitta de mest lönsamma nyckelorden. Din hemsidas innehåll borde spegla två människor som pratar med varandra.
Det finns en mängd olika tips att experimentera med för att konvertera dina kunder, såsom call to action-knappen (CTA). Förändring av knappens storlek, färg, position eller text kan ge en dramatisk ökning i konverteringar.
Upp till en tredjedel av kunderna lämnar en hemsida när de behöver registrera sig. Du kan fråga dem, men gör det frivilligt och förklara varför det är en bra idé. Håll formuläret enkelt och fråga endast efter relevant information.
Konstant testning och bevakning, samt att stegvis göra förbättringar för kundupplevelsen har fungerat för framgångsrika e-handelsvarumärken såsom Amazon, ASOS och Made, så du borde göra detsamma.
Detta är känt som 'kan lika gärna'-faktorn. En kund som köper en smartphone med en 12 MP kamera, 'kan lika gärna' köpa den lite dyrare versionen med en 16 MP kamera och 128 GB minne.
Vissa kunder reagerar bättre på en inbjudan att spendera mer, andra kommer att tänka mindre om ditt företag som ett resultat. Tänk som en kund och fortsätt testa för att hitta rätt recept som fungerar bra för dig.
De skapar trafik och ökar försäljningen kortsiktigt men utan tydliga mål, en försäljningskampanj kan sänka värdet på dina produkter. I synnerhet, förutse effekten på din vinst om en kupong skulle bli oerhört populär.
Det kan kosta fem gånger så mycket att attrahera en ny kund än att behålla en befintlig kund. Så utveckla en strategi för att behålla dina kunder. Ju längre relation du haft med dina kunder, desto mindre är kostnaden att behålla dem.
Se Amaras ägare förklara hur de behåller sitt globala e-handelsvarumärke så kundfokuserat, trots att de aldrig träffar sina kunder.
Läs om hur Amara växte från en tegel- och murbruksbutik till ett nätverk av mycket framgångsrika hemsidor över hela världen.
Lär dig mer om hur vi kan hjälpa ditt e-handelsvarumärke över gränserna och erövra världen.
Dina kunder kan välja när och var deras leverans ska ske. Och flexibilitet är viktigt för dina kunder.
Med vår globala tidsbestämda internationella produkt erbjuder du dina kunder en dörr till dörr-leverans. Och snabbhet är vad dina kunder kräver.
Studier visar att ett expressalternativ och enkla returer ökar din försäljning. Och dina kunder spenderar mer.
Så får du dina besökare av din hemsida att lita på dig.
Så får du dina e-handelskunder att lita på ditt varumärke, även när de aldrig hört talas om dig.
Din resa till internationell e-handelsframgång börjar med bara ett klick.