E-handeln växer.

snabbt.

Och den växer över gränserna. När hela världen är din marknad, behöver du en logistikpartner som kan erbjuda ett globalt nätverk. DHL Express är Where Everything Clicks, från att veta hur du ska designa din hemsida för att optimera din försäljning, till att öka förtroendet för ditt varumärke. Låt oss ta till vara på den globala e-handelsmöjligheten.

VI BÖRJAR MED GRUNDERNA

Vill du veta mer om hur världens mest framgångsrika e-handelsvarumärken hamnade där?
Oavsett om du har erfarenhet inom e-handel, eller precis har startat, är det klokt att ta reda på vilka tekniker och regler som fungerar för andra. Ta en titt på vår artikel 22 Golden Rules och läs mer hur de mest framgångsrika e-handelsvarumärkena säljer över hela världen.

LADDA NER ARTIKELN FÖR ATT SE HUR MAN GÖR >

Vill du bli kontaktad?

9 SÄTT ATT KONVERTERA BESÖKARE TILL KUNDER

Enkla tips på hur du minskar övergivna kundvagnar
RÄTT KUND KÖPER MER
RÄTT KUND KÖPER MER

Lär dig mer om sökmotormarknadsföring (SEM) och fördela en budget för Google Adwords, Bing Ads eller Facebook. Om rätt kund besöker din sida så handlar de mer.

FOKUSERA PÅ SEARCH ENGINE OPTIMIZATION
FOKUSERA PÅ SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

Hitta någon som är skicklig på sökmotorsoptimering (SEO) och dess regler som ständigt förändras, eller använd verktyg som Long Tail Pro, för att hjälpa dig hitta de mest lönsamma nyckelorden. Din hemsidas innehåll borde spegla två människor som pratar med varandra.

LÄR DIG AV EXPERTERNA
LÄR DIG AV EXPERTERNA

Det finns en mängd olika tips att experimentera med för att konvertera dina kunder, såsom call to action-knappen (CTA). Förändring av knappens storlek, färg, position eller text kan ge en dramatisk ökning i konverteringar.

GÖR DET ENKELT ATT HANDLA
GÖR DET ENKELT ATT HANDLA

Upp till en tredjedel av kunderna lämnar en hemsida när de behöver registrera sig. Du kan fråga dem, men gör det frivilligt och förklara varför det är en bra idé. Håll formuläret enkelt och fråga endast efter relevant information.

TESTA ALLTID
TESTA ALLTID

Konstant testning och bevakning, samt att stegvis göra förbättringar för kundupplevelsen har fungerat för framgångsrika e-handelsvarumärken såsom Amazon, ASOS och Made, så du borde göra detsamma.

MERFÖRSÄLJNING FUNGERAR BÄST
MERFÖRSÄLJNING FUNGERAR BÄST

Detta är känt som 'kan lika gärna'-faktorn. En kund som köper en smartphone med en 12 MP kamera, 'kan lika gärna' köpa den lite dyrare versionen med en 16 MP kamera och 128 GB minne.

TA PÅ DIG KUNDENS SKOR
TA PÅ DIG KUNDENS SKOR

Vissa kunder reagerar bättre på en inbjudan att spendera mer, andra kommer att tänka mindre om ditt företag som ett resultat. Tänk som en kund och fortsätt testa för att hitta rätt recept som fungerar bra för dig.

TA DET LUGNT MED RABATTER
TA DET LUGNT MED RABATTER

De skapar trafik och ökar försäljningen kortsiktigt men utan tydliga mål, en försäljningskampanj kan sänka värdet på dina produkter. I synnerhet, förutse effekten på din vinst om en kupong skulle bli oerhört populär.

MINDRE JAGANDE. MER VÅRDANDE
MINDRE JAGANDE. MER VÅRDANDE

Det kan kosta fem gånger så mycket att attrahera en ny kund än att behålla en befintlig kund. Så utveckla en strategi för att behålla dina kunder. Ju längre relation du haft med dina kunder, desto mindre är kostnaden att behålla dem.

CASE STUDY - amara

Hur en butik med lyxartiklar för hemmet blev en global framgångshistoria inom e-handel.
VIDEO

Se Amaras ägare förklara hur de behåller sitt globala e-handelsvarumärke så kundfokuserat, trots att de aldrig träffar sina kunder.

WHITE PAPER

Läs om hur Amara växte från en tegel- och murbruksbutik till ett nätverk av mycket framgångsrika hemsidor över hela världen.

LADDA NED
REGISTRERA DIG FÖR ETT KUNDNUMMER

Lär dig mer om hur vi kan hjälpa ditt e-handelsvarumärke över gränserna och erövra världen.

REGISTRERA DIG

DHL Express: Din ambassadör

Med 50 års erfarenhet av internationella expressleveranser, vet vi hur man bibehåller kundfokus.
VI ERBJUDER ON DEMAND DELIVERY
VAD INNEBÄR DET 
VI ERBJUDER on demand delivery

Dina kunder kan välja när och var deras leverans ska ske. Och flexibilitet är viktigt för dina kunder.

Vi levererar dörr till dörr
VAD BETYDER DETTA 
Vi levererar dörr till dörr

Med vår globala tidsbestämda internationella produkt erbjuder du dina kunder en dörr till dörr-leverans. Och snabbhet är vad dina kunder kräver.

Vi erbjuder express & returer
VAD BETYDER DETTA 
Vi erbjuder express & returer

Studier visar att ett expressalternativ och enkla returer ökar din försäljning. Och dina kunder spenderar mer.

MER OM E-HANDEL

Vi har samlat de viktigaste e-handelskunskaperna på en plats för att snabbt hjälpa dig att komma igång.
SÄLJ MER MEDAN DU SPENDERAR MINDRE

Så får du dina besökare av din hemsida att lita på dig.

LÄS MER HÄR
E-HANDEL ÄR SÄKERT

Så får du dina e-handelskunder att lita på ditt varumärke, även när de aldrig hört talas om dig.

LÄS MER HÄR
SÅ KAN VI HJÄLPA

Din resa till internationell e-handelsframgång börjar med bara ett klick.

REGISTRERA DIG